Jeigu norite, kad naudoti sunkvežimiai važiuotų gerai, kas kažkiek laiko reikia patikrinti iš esmės jų saugumą ir praeiti techninę apžiūrą – kaip ir su visomis kitomis transporto priemonėmis. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, vežant sunkvežimį techninės apžiūros?
Ratai, suvedimas, ašys, padangos
Nusipirkę naują ar naudotą sunkvežimį iš https://www.truckfind.lt, žinoma, pradžioje neturėsite rūpesčių. Tačiau kažkuriuo metu visgi teks pagalvoti, kad artėja techninės knygelės galiojimo pabaiga. Svarbu labai, kad sunkvežimio ratai neklibėtų, būtų teisingos apkrovos ant abiejų ašių. Kad būtų geras ratų suvedimas. Sunkvežimio ratai – tai ne paprastos mašinytės ratukai, ir čia reikia kur kas daugiau pasistengti, norint saugiai važiuoti. Todėl jums būtinai reikia pasistengti viską suderinti ir sutvarkyti tinkamai. Galite iškart vežti į servisą, tikrinti ratus, o paskui vežti dėl TA. Galima daryti ir atvirkščiai: vežti į TA, o pagal gautas išvadas keliauti į servisą ir sutvarkyti neveikiančias dalis.
Kėbulas
Surūdijęs kėbulas negerai jokiai mašinai: tiek lengvajai, tiek sunkiasvorei. O sunkiasvore dar blogiau, nes avarijos atveju su didele jėga (sąlygota didelio svorio) trenkiantis į kliūtį ar kitą eismo dalyvį, surūdijęs kėbulas gali iškart sutrupėti, sulinkti ir taip visai neapsaugoti keleivių ir kėbulo. Dėl to reikia visada ne tik dėl formalumų, bet ir dėl savo saugumo stengtis susitvarkyti automobilį ir važinėti atsargiai. Verta pasirūpinti kėbulo saugumu, nevažinėti surūdijusia mašina.
Šviesos
Sunkvežimis ar vilkikas turi daugiau šviesų. Norintys maksimalaus saugumo, visus šios mašinos kontūrus apjuosia nedidelėmis švieselėmis ir šviečiančiais specialiais ženklais. Tai svarbu, nes tai padeda informuoti kitus eismo dalyvius, jog štai čia važiuoja sunkioji didelė mašina. Ne paslaptis, kad vairuodami daugumą sprendimą priimame tarsi iš intuicijos, ne kiek pagalvodami, o kiek jausdami. Tai susiformuoja ir iš žinių, tačiau mąstymas taip greitai suveikia, kad mes tučtuojau priimame sprendimą nespėję pagalvoti. Tad tamsoje pamatę didžiulę fūrą, šviečiančią savo gabaritais, kiti vairuotojai galbūt sulėtins, galbūt kažko nelenks, atsargiau vairuos ir pan.
Atsarginės dalys, ženklai
Aišku, sunkvežimyje ar kitoje transporto priemonėje privalo būti atsarginis ratas, avarinio sustojimo ženklas, paslankiosios vilkties įrenginys (trosas), pirmos pagalbos vaistinėlė ir kitokie atributai. Prieš einant per TA, visa tai reikia savo automobilyje turėti.
Priekabos būklė ir išvertimo mechanizmo būklė
Svarbu žinoti, kad priekaba yra tvarkinga, gerai besilaikanti, o taip pat ir visi savivarčio ir kėlimo mechanizmai.